وزارت بهداشت و درمان
معاونت آموزشی دانشگاه
معاونت دانشجویی و فرهنگی
دسترسی سریع
وزارت بهداشت و درمان
معاونت آموزشی دانشگاه
معاونت دانشجویی و فرهنگی
فارسی
English
دانشگاه
دانشکده
ریاست
ریاست دانشکده
مسئول دفتر و ملاقات عمومی رئیس دانشکده
حراست دانشکده
روابط عمومی دانشکده
روابط عمومی دانشکده
تالار علامه طباطبائی دانشکده
آرمان، رسالت، برنامه استراتژیک دانشکده
چارت سازمانی دانشکده
شوراها و کمیته ها
روسای پیشین دانشکده
گزارش عملکرد دانشکده به تفکیک معاونتها
معاونتها
معاونت آموزشی
معاون آموزشی دانشکده
اداره آموزش دانشکده
سامانه دریافت مدارک دانش آموختگان
دفتر اساتید مشاور
آزمایشگاههای علوم پایه
مرکز مهارتهای بالینی
گروه های آموزشی دانشکده
معاونت آموزش بالینی
معاون آموزش بالینی دانشکده
مراکز بالینی همکاری کننده با دانشکده
پرسپتورشیپ
معاونت تحصیلات تکمیلی
معاون تحصیلات تکمیلی
تاریخچه تحصیلات تکمیلی دانشکده
اعضای شورای تحصیلات تکمیلی
وظایف شورای تحصیلات تکمیلی
آرایش دروس/ترم بندی مقاطع تحصیلات تکمیلی
وظايف واحد آموزش تحصيلات تکميلي دانشکده
مشخصات دانشجویان تحصیلات تکمیلی
پایاننامه های دانشکده
اعضاء هيئت علمي دارای شرايط احراز استاد راهنمایی پایاننامه
فرم ها و چک لیستها
فرآیندهای پژوهشی
فرآیند آزمون جامع
معاونت تحقیقات و فناوری
معاون تحقیقات و فناوری
کارکنان
ماموریت و چشم انداز
اولویتهای پژوهشی
اولویتهای پژوهشی سال 1402 دانشکده
اولویتهای پژوهشی دانشگاه
دفتر ارتباط با صنعت
واحدهای زیر مجموعه
فعالیتهای پژوهشی
شورای پژوهشی دانشکده
فرم ها، آئین نامه ها و چک لیستها
آئین نامه تشویق چاپ مقاله
لاین های تحقیقاتی اساتید دانشکده
کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی تبریز
کمیته تحقیقات دانشجویی
سیاستهای پژوهشی دانشگاه در سال
1403
1402
1401
1400
امور اداری و مالی
امور اداری و واحدهای زیربط
واحد حسابداری
قوانین و مقررات
گزارش عملکرد
معاونت فرهنگی و دانشجویی
واحدها
کتابخانه
فناوری اطلاعات (IT)
دفتر توسعه آموزش (EDO)
کمیته پایش و اعتباربخشی
کمیته تحقیقات دانشجویی
آزمایشگاه های علوم پایه
مشاوره دانشجویی
معرفی مشاور و اطلاعات تماس
معرفی مرکز و زمانبندی خدمات
عملکرد و فعالیت ها
بیماریهای روانپزشکی
آزمونهای روانشناختی
پیوندها
دفتر منتورینگ دانشکده
کمیته بین المللی سازی
اعضای کمیته بین المللی سازی دانشکده
اهداف و فرایندها
پذیرش دانشجوی غیر ایرانی
جذب هیات علمی وابسته و افتخاری
دعوت از کارشناسان خارجی و اعزام مسئولین به مجامع بین المللی
برگزاری گردهمائی های علمی
برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت
ماموریت های خارجی مسئولین
انتشارات
گروه های آموزشی
پرستاری سلامت جامعه
پرستاری داخلی جراحی
پرستاری کودکان
روانپرستاری
مامایی
تکنولوژی اتاق عمل
پرستاری اورژانس و مراقبتهای ویژه
لینکهای مفید
شبکه ملی تحقیقات پرستاری (NINRN)
سامانه نظام پیشنهادات کارکنان وزارت بهداشت
سامانه جامع مدیریت دانش وزارت بهداشت
سامانه کارگاههای پژوهشی و رویدادهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز
مدیریت خدمات پرستاری دانشگاه
سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی
پروفایل دانشکده در سامانه علم سنجی
جشنواره آموزشی شهید مطهری
سامانه نظام نوین اطلاعات پژوهشهای پزشکی کشور (نوپا)
گنجینه دانش و سامانه پشتیبانی مرکز آموزش مجازی
سامانه درخواست کالا و اجرائیات
سامانه طرح ملی غربالگری سلامت روان دانشجویان ورودی جدید دانشگاه
سامانه پیشخوان ارباب رجوع و پیگیری مکاتبات مردمی وزارت بهداشت
دسترسی سریع
پرسپتورشیپ
برنامه کلاسی/درسی
اخبار و برنامه امتحانات
سامانه لاگبوک الکترونیکی (ایلب)
اطلاعات دروس
تقویم دانشگاهی
ژورنال کلاب
مقدمه ای بر ژورنال کلاب
ژورنال کلاب های پاندمی ویروس کرونا
گالری تصاویر دانشکده
مجله دانشکده
کتابخانه مرکزی دانشگاه
پست الکترونیکی دانشگاه
روابط عمومی دانشگاه
اولویتهای پژوهش در آموزش دانشکده
میز خدمت
حمایت از خانواده، جوانی و جمعیت
سامانه هم آوا (سامانه پیشین سما)
سامانه نوید
فرم درخواست اکانت اینترنت
فرم درخواست پست الکترونیکی
سامانه لاگبوک الکترونیکی دانشکده (ایلب)
نرم افزار نوید (نرم افزار ویژه یادگیری دانشگاهی)
سامانه مدیریت پژوهش (پژوهان)
اتوماسیون تغذیه
درخواست گواهی موقت دانش آموختگی
آزمون ضمن خدمت
سامانه نقل و انتقال کارمندان
سامانه طرح ملی غربالگری سلامت روان دانشجویان ورودی جدید دانشگاه
صندوق رفاه دانشجویی
سامانه جامع اتوماسيون خوابگاه
سامانه درخواست کالا و اجرائیات
سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران
سامانه مهندسی مشاغل
سامانه تدارکات الکترونیکی دولت
سامانه رفاهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سامانه درج و پیگیری انتقادات از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز
کتابخانه
کتابخانه دانشکده
نرم افزار آذرسا
دانش آموختگان
سامانه تحویل مدارک دانش آموختگان
سامانه طرح نیروی انسانی دانشگاه
فرمهای امور دانش آموختگان
ارتباط با واحد دانش آموختگان
جستجو...
چکیده فارسی پایاننامه خانم لیلا عبادی
چکیده پایاننامه خانم لیلا عبادی (دانشجوي کارشناسی پرستاری سلامت جامعه)
عنوان پایاننامه:
عو امل پیشبینی کننده مشارکت در غربالگری سرطان کولورکتال بر اساس مدل بزنف در افراد با خطر متوسط مراجعهکننده به مراکز بهداشتی درمانی شهر تبریز
پژوهش و نگارش: لیلا عبادی / اساتید راهنما: سرکار خانم شیرین برزنجه عطری؛ دکتر مینا حسین زاده / اساتید مشاور: دکتر محمد اصغری جعفرآبادی؛ د
کتر محمدحسن صاحبی حق
چکیده
مقدمه
: سرطان روده بهعنوان یکی از شایعترین عوامل مرگومیر در جهان شناختهشده است. غربالگری منظم به عنوان یک روش تشخیص زودرس میتواند با استفاده از مدل بزنف که بهمنظور مطالعه رفتار و تعیین عوامل مؤثر در تصمیمگیری رفتار افراد به کار گرفته میشود، پیشبینی شود. این مطالعه باهدف تعیین عوامل پیشبینی کننده مشارکت در غربالگری سرطان کولورکتال بر اساس مدل بزنف در افراد با خطر متوسط انجام گرفت.
مواد و روشها
: این مطالعه، یک مطالعه توصیفی مقطعی بود که ۵۷۶ نفر از افراد در معرض خطر متوسط در ۴ منطقه از ۱۱ منطقه شهردای تبریز بهصورت نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای وارد مطالعه شدند. معیارهای ورود به مطالعه شامل سن بالای ۵۰ سال، قادر بودن به پاسخگویی به سؤالات ازنظر جسمی و روانی، عدم ابتلای خود فرد یا بستگان درجه اول به سرطان کولورکتال بنا به اظهار خود فرد، عدم ابتلا به غدد خوشخیم (پولیپ) روده بزرگ، کولیت اولسراتیو و بیماری کرون، مشکلات شناختی، گفتاری و یا شنوایی بودند. افرادی که بهصورت ناقص به پرسشنامه پاسخ دادند، از مطالعه خارج شدند. از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مدل بزنف برای گردآوری اطلاعات استفاده شد. از روشهای آماری توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و تحلیلی (ضریب همبستگی و رگرسیون خطی) استفاده شد تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار
SPSS 22
انجام شد. سطح معنیداری کمتراز 0/05 در نظر گرفته شد.
نتایج
: در این مطالعه ۳۴۸ فرد (60.4%) در گروه سنی ۵۰ تا 59 سال و ۲۲۸ فرد (39.6%) در گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال بودند. اکثر شرکتکنندگان (85.8%) متأهل بودند. میانگین نمره شرکتکنندگان در آگاهی
)
۶۹/±۲۳ 39/63) ، نگرش (۷۲/±۹ 58.62)، هنجارهای ذهنی (۹۳/±۲۵ 63.21)، قصد رفتاری (۱۸/±۱۵ 50.30) و عوامل قادر کننده (۸۴/۱۹ ± 77.58) بود. آگاهی (0/102=
ᵦ
) و هنجارهای ذهنی (0/147=
ᵦ
) به ترتیب پیشگو کننده معنیداری برای قصدرفتاری تغییر رفتار بودند. آموزش آزمونهای غربالگری ارتباط معنیداری (0/8=
p
) با نمره قصدرفتاری نشان داد (5/78=
ᵦ
).
نتیجهگیری
: نتایج این مطالعه نشان داد میتوان با تمرکز کردن به آگاهی و هنجارهای ذهنی در بین افراد در معرض خطر متوسط ابتلا به سرطان کولورکتال، رفتار آنها را جهت مشارکت در برنامههای غربالگری پیشبینی کرد و اقدامات لازم را انجام داد.
کلیدواژهها:
مدل بزنف، سرطان کولورکتال، غربالگری
جهت دریافت فایل چکیده، کلیک نمائید. (
doc
-
pdf
)
نوشته شده
در
چهارشنبه بیست و سوم مرداد 1398
ساعت
11:21
توسط
مهدی ابراهیم پور
ویرایش شده
در
چهارشنبه سی و یکم فروردين 1401
ساعت
11:21
توسط
مهدی ابراهیم پور
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
تعداد بازدید : 353
نظرات شما
نام
نام خانوادگی
ایمیل
نظر خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید
کد امنیتی
لطفا صبر کنید...
برچسب ها :
پرستاری سلامت جامعه
سرطان روده
سرطان کولورکتال
مدل بزنف
غربالگری سرطان کولورکتال
چکیده فارسی پایاننامه
هنجارهای ذهنی
کولیت اولسراتیو
پایاننامه لیلا عبادی