وزارت بهداشت و درمان
معاونت آموزشی دانشگاه
معاونت دانشجویی و فرهنگی
دسترسی سریع
وزارت بهداشت و درمان
معاونت آموزشی دانشگاه
معاونت دانشجویی و فرهنگی
فارسی
English
دانشگاه
دانشکده
ریاست
ریاست دانشکده
مسئول دفتر و ملاقات عمومی رئیس دانشکده
حراست دانشکده
روابط عمومی دانشکده
روابط عمومی دانشکده
تالار علامه طباطبائی دانشکده
آرمان، رسالت، برنامه استراتژیک دانشکده
چارت سازمانی دانشکده
شوراها و کمیته ها
روسای پیشین دانشکده
گزارش عملکرد دانشکده به تفکیک معاونتها
معاونتها
معاونت آموزشی
معاون آموزشی دانشکده
اداره آموزش دانشکده
سامانه دریافت مدارک دانش آموختگان
دفتر اساتید مشاور
آزمایشگاههای علوم پایه
مرکز مهارتهای بالینی
گروه های آموزشی دانشکده
معاونت آموزش بالینی
معاون آموزش بالینی دانشکده
مراکز بالینی همکاری کننده با دانشکده
پرسپتورشیپ
معاونت تحصیلات تکمیلی
معاون تحصیلات تکمیلی
تاریخچه تحصیلات تکمیلی دانشکده
اعضای شورای تحصیلات تکمیلی
وظایف شورای تحصیلات تکمیلی
آرایش دروس/ترم بندی مقاطع تحصیلات تکمیلی
وظايف واحد آموزش تحصيلات تکميلي دانشکده
مشخصات دانشجویان تحصیلات تکمیلی
پایاننامه های دانشکده
اعضاء هيئت علمي دارای شرايط احراز استاد راهنمایی پایاننامه
فرم ها و چک لیستها
فرآیندهای پژوهشی
فرآیند آزمون جامع
معاونت تحقیقات و فناوری
معاون تحقیقات و فناوری
کارکنان
ماموریت و چشم انداز
اولویتهای پژوهشی
اولویتهای پژوهشی سال 1402 دانشکده
اولویتهای پژوهشی دانشگاه
دفتر ارتباط با صنعت
واحدهای زیر مجموعه
فعالیتهای پژوهشی
شورای پژوهشی دانشکده
فرم ها، آئین نامه ها و چک لیستها
آئین نامه تشویق چاپ مقاله
لاین های تحقیقاتی اساتید دانشکده
کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی تبریز
کمیته تحقیقات دانشجویی
سیاستهای پژوهشی دانشگاه در سال
1403
1402
1401
1400
امور اداری و مالی
امور اداری و واحدهای زیربط
واحد حسابداری
قوانین و مقررات
گزارش عملکرد
معاونت فرهنگی و دانشجویی
واحدها
کتابخانه
فناوری اطلاعات (IT)
دفتر توسعه آموزش (EDO)
کمیته پایش و اعتباربخشی
کمیته تحقیقات دانشجویی
آزمایشگاه های علوم پایه
مشاوره دانشجویی
معرفی مشاور و اطلاعات تماس
معرفی مرکز و زمانبندی خدمات
عملکرد و فعالیت ها
بیماریهای روانپزشکی
آزمونهای روانشناختی
پیوندها
دفتر منتورینگ دانشکده
کمیته بین المللی سازی
اعضای کمیته بین المللی سازی دانشکده
اهداف و فرایندها
پذیرش دانشجوی غیر ایرانی
جذب هیات علمی وابسته و افتخاری
دعوت از کارشناسان خارجی و اعزام مسئولین به مجامع بین المللی
برگزاری گردهمائی های علمی
برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت
ماموریت های خارجی مسئولین
انتشارات
گروه های آموزشی
پرستاری سلامت جامعه
پرستاری داخلی جراحی
پرستاری کودکان
روانپرستاری
مامایی
تکنولوژی اتاق عمل
پرستاری اورژانس و مراقبتهای ویژه
لینکهای مفید
شبکه ملی تحقیقات پرستاری (NINRN)
سامانه نظام پیشنهادات کارکنان وزارت بهداشت
سامانه جامع مدیریت دانش وزارت بهداشت
سامانه کارگاههای پژوهشی و رویدادهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز
مدیریت خدمات پرستاری دانشگاه
سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی
پروفایل دانشکده در سامانه علم سنجی
جشنواره آموزشی شهید مطهری
سامانه نظام نوین اطلاعات پژوهشهای پزشکی کشور (نوپا)
گنجینه دانش و سامانه پشتیبانی مرکز آموزش مجازی
سامانه درخواست کالا و اجرائیات
سامانه طرح ملی غربالگری سلامت روان دانشجویان ورودی جدید دانشگاه
سامانه پیشخوان ارباب رجوع و پیگیری مکاتبات مردمی وزارت بهداشت
دسترسی سریع
پرسپتورشیپ
برنامه کلاسی/درسی
اخبار و برنامه امتحانات
سامانه لاگبوک الکترونیکی (ایلب)
اطلاعات دروس
تقویم دانشگاهی
ژورنال کلاب
مقدمه ای بر ژورنال کلاب
ژورنال کلاب های پاندمی ویروس کرونا
گالری تصاویر دانشکده
مجله دانشکده
کتابخانه مرکزی دانشگاه
پست الکترونیکی دانشگاه
روابط عمومی دانشگاه
اولویتهای پژوهش در آموزش دانشکده
میز خدمت
حمایت از خانواده، جوانی و جمعیت
سامانه هم آوا (سامانه پیشین سما)
سامانه نوید
فرم درخواست اکانت اینترنت
فرم درخواست پست الکترونیکی
سامانه لاگبوک الکترونیکی دانشکده (ایلب)
نرم افزار نوید (نرم افزار ویژه یادگیری دانشگاهی)
سامانه مدیریت پژوهش (پژوهان)
اتوماسیون تغذیه
درخواست گواهی موقت دانش آموختگی
آزمون ضمن خدمت
سامانه نقل و انتقال کارمندان
سامانه طرح ملی غربالگری سلامت روان دانشجویان ورودی جدید دانشگاه
صندوق رفاه دانشجویی
سامانه جامع اتوماسيون خوابگاه
سامانه درخواست کالا و اجرائیات
سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران
سامانه مهندسی مشاغل
سامانه تدارکات الکترونیکی دولت
سامانه رفاهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سامانه درج و پیگیری انتقادات از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز
کتابخانه
کتابخانه دانشکده
نرم افزار آذرسا
دانش آموختگان
سامانه تحویل مدارک دانش آموختگان
سامانه طرح نیروی انسانی دانشگاه
فرمهای امور دانش آموختگان
ارتباط با واحد دانش آموختگان
جستجو...
چکیده فارسی پایاننامه آقای ابراهیم علی افسری
چکیده پایاننامه آقای
ابراهیم علی افسری
(دانشجوي دکترای پرستاری)
عنوان پایاننامه:
فرآیند شکل گیری ارتباط حرفه ای دانشجویان پرستاری با پرستاران در محیط های بالینی
چکیده
مقدمه:
بررسی ها نشان میدهد که ارتباط حرفه ای مناسب با پرستاران بالینی نقش بسیار مهمی در توسعه تفکر انتقادی و تصمیمگیری بالینی، رشد شخصیتی و اجتماعی و ارتقاء آموزش بالینی دانشجویان پرستاری دارد. با این وجود، مطالعات اندکی وجود دارند که پدیده ارتباط حرفه ای بین دانشجویان پرستاری و پرستاران بالینی را به صورت عمیق مورد بررسی قرار داده باشند. لذا، هدف این مطالعه تبیین فرآیند شکل گیری ارتباط حرفه ای دانشجویان پرستاری با پرستاران در محیطهای بالینی است.
روش کار:
این مطالعه با رویکرد نظریه پایه بر اساس دیدگاه Corbin & Strauss /۲۰۱۴ با استفاده از مصاحبه های رو در رو و انفرادی بدون ساختار بود که بعداً تبدیل به نیمه ساختار شد. مطالعه با مشارکت ۱۷ دانشجو، ۳ مدرس بالینی و ۳ پرستار با استفاده از نمونه گیری هدفمند و نظری در سالهای ۱۳۹۶-۱۳۹۵ در مراکز آموزشی-درمانی تبریز انجام شد. به موازات جمع آوری داده ها، پژوهشگر کد گذاری را آغاز کرد. به دلیل اینکه اساس تجزیه و تحلیل در نظریه پایه تحلیل مقایسه ای مداوم است، در این روش داده ها، کدها و طبقات بطور مداوم و مکرر به یکدیگر از نظر تشابهات و تفاوت ها مقایسه می شدند. طبقات زمینه و سپس فرآیند و پیامد گسترش یافتند و در انتها انسجام نظری با استفاده از دیاگرام و یادآورها حاصل گردید.
نتایج:
آنالیز داده ها منجر به ظهور ۵ طبقه جو نامناسب بخش، صلاحیت بالینی متفاوت افراد، آموزش بالینی ضعیف، پرستاری حرفه ای با بار کاری زیاد و احترام کم و ویژگی های فردی در زمینه شد. دغدغه ترس دانشجویان از برقراری ارتباط با پرستاران منجر به فرآیند ارتباط با طبقات پایش وضعیت، زمینه سازی برای پذیرفته شدن، تداوم پذیرش و همکاری در بخش شد. این فرآیند به پیامد اجتماعی شدن حرفه ای ضعیف دانشجویان در بالین منتهی گردید.
نتیجه گیری:
به نظر می رسد جهت ارتقاء ارتباط حرفه ای بین دانشجویان پرستاری با پرستاران بالینی نیاز به تغییرات زیادی در بستر سیستم آموزش بالینی از جمله فراهم نمودن امکانات رفاهی، بهبود روشهای آموزش بالینی و فراهم نمودن فرصت های یادگیری برای دانشجویان می باشد. با این وجود، با توجه به اینکه مشکل اصلی در ارتباط و همکاری متقابل پرستاران، دید و رفتار نامناسب پرستاران نسبت به دانشجویان بیان شده بود، مهمترین مسئله ایجاد تغییر در نگرش پرستاران بالینی نسبت به دانشجویان پرستاری می باشد. می توان با ایجاد این تغییرات زمینه را برای بهبود ارتباط حرفه ای دانشجویان پرستاری با پرستاران فراهم نمود.
کلیدواژه ها:
دانشجویان پرستاری، پرستاران، ارتباط، محیط یادگیری بالینی، نظریه پایه
جهت دریافت فایل این چکیده، کلیک نمائید. (
doc
-
pdf
)
نوشته شده
در
پنجشنبه شانزدهم آبان 1398
ساعت
10:57
توسط
مهدی ابراهیم پور
ویرایش شده
در
چهارشنبه سی و یکم فروردين 1401
ساعت
10:57
توسط
مهدی ابراهیم پور
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
تعداد بازدید : 356
نظرات شما
نام
نام خانوادگی
ایمیل
نظر خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید
کد امنیتی
لطفا صبر کنید...
برچسب ها :
مطالعه نظریه پایه
ابراهیم علی افسری
شکل گیری ارتباط
چکیده فارسی پایاننامه
محیط یادگیری بالینی
پرستاران محیطهای بالینی
توسعه تفکر انتقادی