وزارت بهداشت و درمان
معاونت آموزشی دانشگاه
معاونت دانشجویی و فرهنگی
دسترسی سریع
وزارت بهداشت و درمان
معاونت آموزشی دانشگاه
معاونت دانشجویی و فرهنگی
فارسی
English
دانشگاه
دانشکده
ریاست
ریاست دانشکده
مسئول دفتر و ملاقات عمومی رئیس دانشکده
حراست دانشکده
روابط عمومی دانشکده
روابط عمومی دانشکده
تالار علامه طباطبائی دانشکده
آرمان، رسالت، برنامه استراتژیک دانشکده
چارت سازمانی دانشکده
شوراها و کمیته ها
روسای پیشین دانشکده
گزارش عملکرد دانشکده به تفکیک معاونتها
معاونتها
معاونت آموزشی
معاون آموزشی دانشکده
اداره آموزش دانشکده
سامانه دریافت مدارک دانش آموختگان
دفتر اساتید مشاور
آزمایشگاههای علوم پایه
مرکز مهارتهای بالینی
گروه های آموزشی دانشکده
معاونت آموزش بالینی
معاون آموزش بالینی دانشکده
مراکز بالینی همکاری کننده با دانشکده
پرسپتورشیپ
معاونت تحصیلات تکمیلی
معاون تحصیلات تکمیلی
تاریخچه تحصیلات تکمیلی دانشکده
اعضای شورای تحصیلات تکمیلی
وظایف شورای تحصیلات تکمیلی
آرایش دروس/ترم بندی مقاطع تحصیلات تکمیلی
وظايف واحد آموزش تحصيلات تکميلي دانشکده
مشخصات دانشجویان تحصیلات تکمیلی
پایاننامه های دانشکده
اعضاء هيئت علمي دارای شرايط احراز استاد راهنمایی پایاننامه
فرم ها و چک لیستها
فرآیندهای پژوهشی
فرآیند آزمون جامع
معاونت تحقیقات و فناوری
معاون تحقیقات و فناوری
کارکنان
ماموریت و چشم انداز
اولویتهای پژوهشی
اولویتهای پژوهشی سال 1402 دانشکده
اولویتهای پژوهشی دانشگاه
دفتر ارتباط با صنعت
واحدهای زیر مجموعه
فعالیتهای پژوهشی
شورای پژوهشی دانشکده
فرم ها، آئین نامه ها و چک لیستها
آئین نامه تشویق چاپ مقاله
لاین های تحقیقاتی اساتید دانشکده
کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی تبریز
کمیته تحقیقات دانشجویی
سیاستهای پژوهشی دانشگاه در سال
1403
1402
1401
1400
امور اداری و مالی
امور اداری و واحدهای زیربط
واحد حسابداری
قوانین و مقررات
گزارش عملکرد
معاونت فرهنگی و دانشجویی
واحدها
کتابخانه
فناوری اطلاعات (IT)
دفتر توسعه آموزش (EDO)
کمیته پایش و اعتباربخشی
کمیته تحقیقات دانشجویی
آزمایشگاه های علوم پایه
مشاوره دانشجویی
معرفی مشاور و اطلاعات تماس
معرفی مرکز و زمانبندی خدمات
عملکرد و فعالیت ها
بیماریهای روانپزشکی
آزمونهای روانشناختی
پیوندها
دفتر منتورینگ دانشکده
کمیته بین المللی سازی
اعضای کمیته بین المللی سازی دانشکده
اهداف و فرایندها
پذیرش دانشجوی غیر ایرانی
جذب هیات علمی وابسته و افتخاری
دعوت از کارشناسان خارجی و اعزام مسئولین به مجامع بین المللی
برگزاری گردهمائی های علمی
برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت
ماموریت های خارجی مسئولین
انتشارات
گروه های آموزشی
پرستاری سلامت جامعه
پرستاری داخلی جراحی
پرستاری کودکان
روانپرستاری
مامایی
تکنولوژی اتاق عمل
پرستاری اورژانس و مراقبتهای ویژه
لینکهای مفید
شبکه ملی تحقیقات پرستاری (NINRN)
سامانه نظام پیشنهادات کارکنان وزارت بهداشت
سامانه جامع مدیریت دانش وزارت بهداشت
سامانه کارگاههای پژوهشی و رویدادهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز
مدیریت خدمات پرستاری دانشگاه
سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی
پروفایل دانشکده در سامانه علم سنجی
جشنواره آموزشی شهید مطهری
سامانه نظام نوین اطلاعات پژوهشهای پزشکی کشور (نوپا)
گنجینه دانش و سامانه پشتیبانی مرکز آموزش مجازی
سامانه درخواست کالا و اجرائیات
سامانه طرح ملی غربالگری سلامت روان دانشجویان ورودی جدید دانشگاه
سامانه پیشخوان ارباب رجوع و پیگیری مکاتبات مردمی وزارت بهداشت
دسترسی سریع
پرسپتورشیپ
برنامه کلاسی/درسی
اخبار و برنامه امتحانات
سامانه لاگبوک الکترونیکی (ایلب)
اطلاعات دروس
تقویم دانشگاهی
ژورنال کلاب
مقدمه ای بر ژورنال کلاب
ژورنال کلاب های پاندمی ویروس کرونا
گالری تصاویر دانشکده
مجله دانشکده
کتابخانه مرکزی دانشگاه
پست الکترونیکی دانشگاه
روابط عمومی دانشگاه
اولویتهای پژوهش در آموزش دانشکده
میز خدمت
حمایت از خانواده، جوانی و جمعیت
سامانه هم آوا (سامانه پیشین سما)
سامانه نوید
فرم درخواست اکانت اینترنت
فرم درخواست پست الکترونیکی
سامانه لاگبوک الکترونیکی دانشکده (ایلب)
نرم افزار نوید (نرم افزار ویژه یادگیری دانشگاهی)
سامانه مدیریت پژوهش (پژوهان)
اتوماسیون تغذیه
درخواست گواهی موقت دانش آموختگی
آزمون ضمن خدمت
سامانه نقل و انتقال کارمندان
سامانه طرح ملی غربالگری سلامت روان دانشجویان ورودی جدید دانشگاه
صندوق رفاه دانشجویی
سامانه جامع اتوماسيون خوابگاه
سامانه درخواست کالا و اجرائیات
سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران
سامانه مهندسی مشاغل
سامانه تدارکات الکترونیکی دولت
سامانه رفاهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سامانه درج و پیگیری انتقادات از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز
کتابخانه
کتابخانه دانشکده
نرم افزار آذرسا
دانش آموختگان
سامانه تحویل مدارک دانش آموختگان
سامانه طرح نیروی انسانی دانشگاه
فرمهای امور دانش آموختگان
ارتباط با واحد دانش آموختگان
جستجو...
چکیده انگلیسی پایاننامه آقای ابراهیم علی افسری
Title:
The process of nursing student’s professional relationship formation with nurses in clinical settings: a grounded theory study
Authr:
Ebrahim Ali Afsari
Abstract
Introduction:
Studies shows that having good relationship with staff nurses have important role in developing critical thinking, clinical decision-making, personality and social development and nursing student clinical education promotion. However, there are few studies that deeply examine the phenomenon of relationship between nursing students and clinical nurses. Therefore, the purpose of this study was to explain the process of forming a professional relationship between nursing students and nurses in clinical settings.
Method and material:
This study was based on the Corbin & Strauss (2014) grounded theory approach based on unstructured face-to-face interviews that later became semi-structured. The study was carried out with the participation of 17students, 3 clinical educators and3 nurses by using purposeful and theoretical sampling in Tabriz Educational Centers in the years 2014-2016. As the data was collected, the researcher started coding. Because the basis of analysis in the grounded theory is Continuous comparative analysis, in this way, data, codes, and categories are consistently compared to each other in terms of similarities and differences. The context categories and then the process and outcome were expanded, and finally the theoretical integration was achieved using diagrams and memos.
Findings:
The analysis of the interviews led to the emergence of five categories of inadequate ward atmosphere, different clinical Competency, poor clinical education, nursing as Profession with high load and low respect, and individual characteristics. The fear of relationship with nurse’s as main concern led to a process of relationship with categories, monitoring the situation, Preparations for acceptance, continuing acceptance and collaboration in the ward. This process led to the outcome of poor student professional socialization in clinical setting.
Conclusion:
It seems that in order to promote the relationship between nursing students and clinical nurses, there is a need for many changes such as providing facilities, improving clinical teaching methods and providing learning opportunities for students in the clinical education system. However, considering that the main problem in students’ relationship and collaboration with nurses' were explained inappropriate nurses behavior and perceptions towards the students, the most important issue is changing the attitude of clinical nurses toward nursing students. By making these changes, it is possible to improve the relationship between nursing students and nurses.
keywords:
grounded theory, nursing students, Nurses, relationship, Clinical Learning Environment, grounded theory
download this Abstract (
doc
-
pdf
)
نوشته شده
در
پنجشنبه شانزدهم آبان 1398
ساعت
10:57
توسط
مهدی ابراهیم پور
ویرایش شده
در
چهارشنبه سی و یکم فروردين 1401
ساعت
10:57
توسط
مهدی ابراهیم پور
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
تعداد بازدید : 295
نظرات شما
نام
نام خانوادگی
ایمیل
نظر خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید
کد امنیتی
لطفا صبر کنید...
برچسب ها :
nursing students
چکیده انگلیسی پایاننامه
grounded theory
Clinical Learning Environment
grounded theory study
clinical settings
tehsis abstrac
professional relationship formation
Ebrahim Ali Afsari