تاریخ کتابخانه
بنياد كتابخانۀ دانشكده با تأسيس اوّلين آموزشگاه عالي پرستاري در سال 1295 ه.ش و با اهداي تعدادي از كتابهاي مسيونرها گذاشته شد كه بعدها بعلّت قدمت تاريخي كتابها، تعدادي از آنها به موزۀ دانشگاه علوم پزشكي تبريز تحويل داده شد.
در پی ادغام آموزشگاه در سال 1349 با دانشگاه تبريز و انتقال آموزشگاه عالي پرستاري به محل جديد خود در سال 1362 تحت عنوان «آموزشكده و دانشكده پرستاري و مامايي»، كتابخانه نیز به همين منوال به فعاليت خود ادامه داد. طبق آمار هاي ثبت شده در دفاتر اموال، كتابخانه فعاليت رسمي خود را از سال 1370 و با 800 جلد كتاب فارسی و انگليسي آغاز نمود. در حال حاضر كتابخانه با 5603 عنوان کتاب فارسی، 4012 عنوان کتاب انگلیسی، 220 عنوان مجله فارسي، 213 عنوان مجله انگلیسی (موجود در آرشیو کتابخانه)، 737 عنوان پاياننامه و 400 عنوان دیداری شنیداری لاتین و 79 عنوان دیداری شنیداری فارسی به فعاليت خود ادامه میدهد.
رسالت کتابخانه
تأمین منابع علمی مورد نیاز در راستای تقویت برنامه های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی دانشکده و حمایت از چالش های دانشگاه به منظور تعلیم و تربیت حرفه مندان سلامت، از طریق تهیه، توسعه و تسهیل دسترسی به منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز دانشکده و مدیریت بهره برداری از منابع علمی است.
ارزش ها
حفظ کرامت انسانی، رعایت حقوق، رعایت اخلاق حرفه ای، ارباب رجوع محوری، تعهد گرایی، ارتقای مستمر کیفیت، پاسخگویی بهبود روابط انسانی و تقویت روح اعتماد
اهداف و وظایف کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی
1. هماهنگی با برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشکده در راستای تهیه منابع علمی مورد نیاز و دسترسی به اطلاعات
2. تأمین و شناسایی نیازهای برنامه های علمی دانشکده و فراهم کردن امکانات لازم برای آنها
3. مجموعه سازی، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در راستای اهداف و فعالیت های دانشکده
4. فراهم ساختن امکان دسترسی سریع و راحت به منابع اطلاعاتی برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشکده بمنظور پشتیبانی از هدف های آموزشی و پژوهشی کنونی و آینده دانشکده
5. تهیه محتوا و روزآمد نگه داشتن پورتال کتابخانه دانشکده
6. مشارکت فعال در امور پژوهشی دانشکده و فراهم نمودن شرایط لازم برای آموزش و پژوهش های مطالعات مبتنی بر شواهد
7. ارائه خدمات گوناگون از جمله، مدیریت اطلاعات، بازیابی اطلاعات برای مراجعان اعم از اعضای هیت علمی، دانشجویان و کارکنان
8. برگزاری کارگاه برای دانشجویان جدیدالورود و داوطلبین و اجرای برنامه های آشنایی با کتابخانه برای دسترسی به آخرین اطلاعات و طریقه استفاده از منابع کتابخانه
جامعه استفاده کننده کتابخانه
* اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه
* دانشجویان مقاطع مختلف رشته های آموزشی پرستاری (گرایش پرستاری بهداشت جامعه، روانپرستاری، داخلی جراحی و اتاق عمل، کودکان، نوزادان، اورژانس)
* دانشجویان مامایی (گرایش آموزش مامایی، بهداشت باروری، مامایی جامعه نگر، مشاوره مامایی)
* دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، تحصیلات تکمیلی
* کلیۀ کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز
چشم انداز
کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی در نظر دارد با ارائه آخرین استانداردهای کتابخانه ای، ضمن ارتقا و تعالی سازمانی با ایجاد بستری مناسب برای کاربران و تمامی ذینفعان خود و جلب رضایت آنان، در مسیر روند توسعه پایدار در ارائه خدمات همه جانبه کتابخانهای و شناسایی و تامین کلیه نیازهای اطلاعاتی کاربران خود، راهبر بوده و به عنوان کتابخانه مرجع و پیشرو حوزه سلامت و مراقبت مطرح گردد.
نقشه مکانی کتابخانه