در ادامه رفرنس هایی برای مطالعه همه اعضای درگیر در پرسپتورشیپ معرفی می گردد:
Nursing preceptorship: Connecting practice and education / Myrick, Florence, and Olive Yonge. Nursing preceptorship: Connecting practice and education. Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
این رفرنس جامع برای اعضای درگیر در رویکر آموزشی پرسپتورشیپ خواه آنها پرسپتور باشند یا پرسپتی، عضو هیات علمی ناظر در برنامه آموزشی و یا مدیران مراکز درگیر، در مورد نقششان در تجربه پرسپتورشیپ بعنوان یک منبع ارزشمند محسوب می شود. این منبع با بحث مفصل درباره ابعاد مختلف، اهداف کلی و اهداف جزئی پرسپتورشیپ و نقش هر یک از افراد درگیر در آن و با تمرکز بر جو آموزش-یادگیری، برای همه افرادی که در فرآیند پرسپتورشیپ درگیر هستند مناسب می باشد. لازم به ذکر است که این کتاب در کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی تبریز موجود است. لینک زیر دسترسی آنلاین به کتاب مذکور را امکان پذیر می سازد:
سایر منابع مفید:
1. L'Ecuyer KM, von der Lancken S, Malloy D, Meyer G, Hyde MJ. Review of State Boards of Nursing Rules and Regulations for Nurse Preceptors. Journal of Nursing Education. 2018;57(3):134-41.
2. Burns C, Beauchesne M, Ryan-Krause P, Sawin K. Mastering the preceptor role: challenges of clinical teaching. Journal of Pediatric Health Care. 2006;20(3):172-83.
3. Clark CA, Kent KA, Riesner SA. A New Approach for Solving an Old Problem in Nurse Practitioner Clinical Education. The Journal for Nurse Practitioners. 2018;14(4):e69-e75.