شیوه نامه اجرایی دفتر منتورینگ دانشکده پرستاری و مامایی
(رشته های پرستاری و مامایی و اتاق عمل / پائیز 1396)
- تشکیل جلسات منتورینگ به طور مجزا برای رشته های پرستاری، مامایی و اتاق عمل
- اطلاع رسانی به دانشجویان هر سه رشته در ساعات از قبل تعیین شده توسط دفتر
- معرفی دبیر دانشجویی دفتر منتورینگ در اولین جلسه به منتی ها
- معرفی اعضاء منتور دفتر منتورینگ توسط خودشان به منتی ها
- معرفی طرح و اهداف دفتر منتورینگ توسط منتور ها به منتی ها
- قرائت اسامی منتی هاتوسط منتورها با توجه به همجنس بودن منتور و منتی ها
- دادن Id منتور ها به منتی ها
- دادن حداقل یک هفته فرصت در مورد تصمیم گیری جهت ورود منتی ها به طرح منتورینگ
- امکان جابجایی منتی ها بین منتورها با اطلاع منتور اول و تحت کنترل مسئول دفتر منتورینگ
- در صورت ورود منتی به طرح منتورینگ تکمیل پرسشنامه فردی -اجتماعی منتی ها توسط خود منتی
- تشکیل و تکمیل پرونده برای هر منتی نزد منتورها
- ارایه ساعات مناسب جهت تماس منتی ها با منتورها
- اطلاع رسانی در مورد لغو جلسات بین منتور و منتی ها از سوی هر دو طرف
- توضیح در مورد تشکیل جلسات بین منتورها و منتی ها بنابه نیاز هر منتی به صورت گروهی و یا فردی
- توضیح در مورد ماکزیمم زمان مشاوره، به خصوص در جلسات چهره به چهره
- توضیح در مورد اهمیت برگزاری جلسات اولیه به صورت چهره به چهره در جهت شناخت منتور و منتی
- دادن اطمینان به منتی ها در مورد محرمانه ماندن تمامی اطلاعات رد و بدل شده نزد منتورها
- ترتیب دادن ملاقات های رسمی و غیر رسمی در محیط دانشکده، دانشگاه، بیمارستان و خوابگاه
- در صورت نیاز منتی ارجاع به مراجع ذی ربط تحت نظارت منتور و پیگیری حل مشکل
- لینک شدن به اساتید از طریق منتورها
- ارجاع منتی به منتور دیگر در صورت صلاحدید منتور اول
- حق خروج منتی از طرح منتورینگ با اطلاع رسانی به منتور
- در صورت تشخیص مشکل روحی-روانی منتی توسط منتور ارجاع به روانشناس دانشکده و گرفتن بازخورد از ایشان
حیطه های مشاوره منتورها با منتی ها ( آموزشی، پژوهشی و روانی -اجتماعی )
حیطه های آموزشی
- نحوه برقراری ارتباط با همکلاسی ها و هم خوابگاهی ها و اساتید
- روش های یادگیری و نحوه درس خواندن
- معرفی منابع مرتبط با سرفصل های دروس پرستاری و مامایی و اتاق عمل
- نحوه آماده شدن برای امتحانات پایان ترم
- قوانین آموزشی (حضور و غیاب در کلاس تئوری، بالین و نحوه انتخاب واحد)
- راه اندازی آرشیو پاور پوینت و فیلم های آموزشی مرتبط با سه رشته
حیطه های پژوهشی
- معرفی انجمن علمی دانشکده پرستاری و مامایی
- معرفی کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی
- تشکیل گروه های کوچک برای مقاله نویسی جهت شرکت در همایش های دانشجویی
- بدنبال نیازسنجی منتورها از منتی ها برای ارایه کارگاه های مورد نیاز
مؤسسین دفتر منتورینگ (به ترتیب حروف الفبا)
- مهشید اسراری مسئول واحد ارزیابی دفتر منتورینگ
- مهدی اسلامی مسئول انجمن علمی دانشکده
- مهدیه اسمعیل نژاد مسئول واحد برنامه ریزی دفتر منتورینگ
- میر محمد پورسیدین دبیر دانشجویی دفتر منتورینگ
- غزال حق شناس مسئول واحد کنترل دفتر منتورینگ
- محمد رضا سپهری مسئول واحد تدارکات دفتر منتورینگ
- آلهه سیدرسولی مسئول دفتر منتورینگ
- زهرا فتاحی مسئول واحد کنترل دفتر منتورینگ
- امیر فرسیو مسئول مرکز کمیته تحقیقات دانشجویی
- معصومه قادری مسئول واحد ارزیابی دفتر منتورینگ
- محدثه نیک سرشت مسئول واحد ارتباطات دفتر منتورینگ
ارزشیابی
- ارزشیابی منتورها توسط مسئول دفتر منتورینگ پایان هر ترم
- تشویق کتبی منتورها در صورت فعالیت مناسب در دفتر منتورینگ به دنبال اتمام یک سال ابلاغ در مرکز
- در صورت تمایل منتور به ادامه فعالیت در مرکز با تکرار ابلاغ
- ارایه گزارش منتورها پایان هر نیمسال به دفتر منتورینگ
- ارایه گزارش های گرد آوری شده دفتر منتورینگ به معاونت آموزشی دانشکده
شرایط انتخاب دبیر دانشجویی دفتر منتورینگ
- مشغول به تحصیل در دانشکده پرستاری و مامایی
- انتخاب دبیر توسط اعضای دفتر منتورینگ
- انتخاب به عنوان دبیر دانشجویی دفتر منتورینگ به مدت یک سال
شرایط ورود منتور به دفتر منتورینگ
- داشتن معدل 16 بالا
- دانشجوی ترم 3 به بالا
- علاقه مند به همکاری و دارای انگیزه و تعهد نسبت به رشته خود
- عدم وجود سوء پیشینه ی انضباطی
- دخالت ندادن هر گونه فعالیت سیاسی در دفتر منتورینگ
- داشتن ابلاغ به مدت یک سال فعالیت در دفتر منتوریینگ
شرایط ورود منتی به دفتر منتورینگ
- دانشجوی مشغول به تحصیل درهر کدام از سه رشته پرستاری و مامایی و اتاق عمل
- داوطلب شرکت در طرح منتورینگ
جهت دریافت فایل شیوه نامه اجرایی منتورینگ، کلیک نمائید. (doc-pdf)