پنجشنبه 20 دي 1403 _ 08 رجب 1446 _ 9 ژانویه 2025
جستجو :
 منوی اصلی دانشکده
 
  حوزه معاونت آموزش- دفتر توسعه آموزش-کمیته 9 گانه
 کمیته های 9 گانه               

1.       پژوهش درآموزش و دانش پژوهی

2.       برنامه ریزی و پایش برنامه های آموزشی ،

3.       ارزشیابی،

4.       ارزشیابی درونی،

5.       نظام استاد راهنما و دفتر استعدادهای درخشان،

6.       آموزش مداوم و بالندگی اساتید و همکاران بالینی،

7.       روش های نوین تدریس ، آموزش مجازی و تکنولوژی آموزشی،

8.       تهیه شناسنامه و آمار،

9.       برگزاری و تحلیل امتحانات.

 

 

اهداف و وظایف کمیته های 9 گانه

1.کمیته پژوهش درآموزش و دانش پژوهی ،

هدف اصلی این کمیته ترغیب و انجام طرح های پژوهشی کاربردی در زمینه آموزش و  بکارگیری نتایج این طرحها در ارتقاء کمی و کیفی آموزش می باشد تا با شناخت و تحلیل علمی مسائل آموزشی نسبت به حل و ارتقاء آنها کمک نماید.

وظایف کمیته پژوهش در آموزش و دانش پژوهی

  ارایه مشاوره در زمینه پژوهش در آموزش به گروه های آموزشی مختلف و اعضای هیأت علمی

  همكاري با معاونت پژوهشي دانشكده و مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه در زمينه بررسي طرح هاي پژوهش در آموزش

 مشاركت در انجام طرح هاي پژوهش در آموزش با گروههاي آموزشي

   انجام طرح هاي پژوهش در آموزش مبتني بر نيازهاي موجود در دانشكده به ويژه در حيطه آموزش باليني

    تشويق اعضاء هيات علمي به انجام تحقيقات آموزشي

   تعيين اولويتهاي پژوهش در حوزه آموزش

  معرفی سایتهای آموزشی جهت Search مقالات

  تهيه آرشيو مقالات و تحقيقات آموزشي و دانش پژوهشی

  تدارك برنامه هاي ژورنال كلاب در زمينه مسائل آموزشي

   مشاوره ، راهنمایی ، هدایت و اجراء  طرح هاي دانش پژوهشی

   ارائه گزارش عملکرد در موعد های مقرر برابر جدول زمان بندی شده

دبیر کمیته : زهرا شیخ علیپور

اعضاء کمیته : معاون پژوهشی ، معاون آموزشی ، 3 نفر از اعضاء هیئت علمی با سابقه کار پژوهش در آموزش

2. کمیته برنامه ریزی و پایش برنامه های آموزشی ،

هدف اصلی این کمیته بررسی کوریکولوم های آموزشی ، کمک به برنامه ریزی آموزشی ، کمک به تدوین طرح­های درسی و لاگ بوکها ، پایش طرح های درسی و لاگ بوکها و ارزشیابی آنهاست تا به بهبود و ارتقاء کیفیت برنامه های درسی در گروه های آموزشی کمک نموده و فراگیران را در کسب کامل محتوی براساس برنامه های شورای عالی برنامه ریزی وزارت متبوع یاری نماید.

 

وظایف کمیته برنامه ریزی و پایش برنامه های آموزشی

 نظارت بر بررسی و ارزشیابی کمی و کیفی کوریکولوم های آموزشی ارسالی از سوی شورای عالی برنامه ریزی درسی توسط گروهها و جمع بندی  و ارائه پیشنهادات لازم به وزارت متبوع

  نظارت بر تدوین برنامه های درسی آموزشی دانشکده

  اخذ گزارش از گروههای آموزشی در مورد بررسی کیفیت طرح های درسی و لاگ بوکهای آموزشی

   تشویق و هدایت گروههای آموزشی در تدوین طرح­های درسی

   تشویق و هدایت گروههای آموزشی در تدوین Log book

    پایش و ارزشیابی وضعیت اجراء طرح های درسی و Log book

  ارائه گزارش عملکرد در موعد های مقرر برابر جدول زمان بندی شده

 

دبیر کمیته: فرناز رحمانی

اعضاء کمیته برنامه ریزی و پایش برنامه های آموزشی

نماینده گروه مامایی ، نماینده گروههای پرستاری، دبیر کمیته

03کمیته ارزشیابی،

ارزشیابی مشکل ترین فعالیت آموزشی است چرا که آموزش و یادگیری یک موضوع کیفی است و سنجش آن به صورت کمی با خظاهای متعدد همراه است ، ارزشیابی در عین حال حساسترین فعالیت آموزشی نیز هست چرا که این کار پرخطا مبناء سنجش پیشرفت تحصیلی دانشجو و یا ارتقاء و ترفیع استاد نیز هست. کمیته ارزشیابی با درک این موضوع درصدد است که ارزشیابی دانشجو و استاد را از وضعیت فعلی خارج نموده و با ارزشیابی جامع یک شکل منطقی به آن ببخشد. در این راستا این کمیته در نظر دارد که حیطه های عاطفی و رفتاری یادگیری دانشجو را به اندازه حیطه شناختی پررنگ نماید و در بحث ارزشیابی استاد نیز با اصلاح فرم های موجود ، بررسی منطقی فرم های تکمیل شده و انجام ارزشیابی های کیفی در صورت لزوم آن را به عدالت نزدیک نماید.

وظایف کمیته ارزشیابی:

    ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان در تمامی دروس نظری ، عملی و بالینی

  اجراء برنامه جامع ارزشیابی اساتید (خودسنجی، ارزشیابی از سوی همکار ، ارزشیابی از سوی مدیرگروه ، ارزشیابی از سوی معاون آموزشی یا رئیس دانشکده ، ارزشیابی مدیران از سوی اعضاء هیئت علمی)

    نقد فرم های تکمیل شده و دریافت پیشنهادات برای بهبود و ارتقاء ارزشیابی

    تحلیل نتایج فرم های پرشده و انعکاس نتایج به اعضاء هیئت علمی و مدیران

   ارائه گزارش عملکرد در موعد های مقرر برابر جدول زمان بندی شده

دبیرکمیته : دکتر محمدحسن صاحبی حق

اعضاء کمیته ارزشیابی:

رییس آموزش ، یک نفر نماینده اساتید ، یک نفر نماینده دانشجویان ، یک نفر نماینده از کارشناسان اداره آموزش ، کارشناس دفتر توسعه

04کمیته ارزشیابی درونی،

هدف این کمیته تشکیل تیم ارزشیابی درونی در داخل گروهها و هدایت آنهاست. بعلاوه این کمیته به عنوان ارزشیاب بیرونی برای هر گروه عمل خواهد نمود و در طی آن افرادی خارج از گروه عملکرد گروههای دیگر را ارزشیابی خواهد نمود.

وظایف کمیته ارزشیابی درونی:

 تهیه و ارائه دستورالعمل نحوه ارزشیابی درونی گروههاي آموزشي

   پایش و نظارت بر ارزشیابی درونی گروههای آموزشی

   برنامه ریزی و نظارت بر ارزشیابی بیرونی گروههای آموزشی

   ارائه گزارش عملکرد در موعد های مقرر برابر جدول زمان بندی شده

دبیرکمیته :دکتر هادی حسنخانی 

اعضاء کمیته ارزشیابی:

دبیر کمیته ، مدیران گروهها، سرپرست دفتر توسعه

05کمیته  نظام استاد راهنما و دفتر استعدادهای درخشان،

هدف این کمیته برقراری ارتباط نزدیک بین دانشجویان و اساتید است تا مسایل و مشکلات دانشجویان به موقع شناسایی و برطرف شود. این کمیته همچنین از طریق ارتباط نزدیک با مرکز مشاوره دانشکده و دانشگاه دانشجویان آسیب پذیر را شناسایی نموده و مداخلات لازم را در راستاء پیشرفت تحصیلی انها به عمل خواهد اورد. این کمیته دفتر استعداد های درخشان دانشکده را دایر نموده و از طریق شناسایی دانشجویان با استعداد زمینه را برای حضور قدرتمند دانشجویان پرستاری و مامایی در عرصه های رقابتی منطقه­ای ، کشوری و بین­المللی فراهم خواهد ساخت.

وظایف کمیته  نظام استاد راهنما و دفتر استعدادهای درخشان

   برقراری ارتباط با دانشجویان و معرفی استاد راهنما برای آنها،

  نظارت بر عملکرد اساتید راهنما،

   بررسی دوره ای نظرات دانشجویان و اساتید در مورد عملکرد کمیته

   جمع بندی مسایل و مشکلات دانشجویان و انعکاس دوره ای انها به مسئولین دانشکده

   جمع بندی نظرات و پیشنهادات اساتید و انعکاس دوره ای آنها به مسئولین دانشکده،

   شناسايي استعدادهای درخشان و فراهم سازی بستر برای رقابت و ارتقاء آنها

  فراهم سازی زمينه براي شكوفايي و باروري استعدادها و خلاقيت ها ،

  هدايت صحيح استعدادها به سمت نیازها و اولويتهای كشور،

  برقراری ارتباط با دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه و هماهنگی با دستورالعمل ها و قوانین این دفتر

 ارائه گزارش عملکرد در موعد های مقرر برابر جدول زمان بندی شده

دبیرکمیته : مهناز جبرئیلی (نظام استاد راهنما) ، مژگان بهشید (دفتر استعداد درخشان)

اعضاء کمیته نظام استاد راهنما و دفتر استعدادهای درخشان

رییس دانشکده، معاون آموزشی دانشکده ، دبیر کمیته ، مشاور دانشکده ، رئیس آموزش ، رییس مرکز تحقیقات دانشجویی دانشکده

06کمیته آموزش مداوم و بالندگی اساتید و همکاران بالینی ،

این کمیته در نظر دارد با شناسایی نیازهای آموزشی اساتید در مرحله اوّل و همکاران بالینی در مرحله دوّم نسبت به رفع آنها اقدام نماید. این کمیته درصدد است با فراهم ساختن دوره های آموزشی و ایجاد تعامل بین اساتید و همکاران بالینی فاصله بین آموزش و بالین را به حداقل رساند ، همچنین آموزشهای تکمیلی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری را نیز این کمیته تعقیب خواهد نمود.

وظایف کمیته آموزش مداوم و بالندگی اساتید و همکاران بالینی،

   نیاز سنجی آموزشی اعضاء هیئت علمی و همکاران بالینی و دانشجویان

   تحلیل نیاز سنجی ها و تعیین اولویت های آموزشی

   برنامه ریزی ، تصویب ، اطلاع رسانی ، ثبت نام  ،  اجراء و ارزشیابی دوره های آموزشی،

  صدور گواهی

  ارائه گزارش عملکرد در موعد های مقرر برابر جدول زمان بندی شده

دبیرکمیته : دکتر محمد ارشدی

اعضاء کمیته آموزش مداوم و بالندگی اساتید و همکاران بالینی ،

رییس دانشکده، معاون آموزشی دانشکده ، دبیر کمیته ، سرپرست EDO ، مدیران گروهها ، نماینده دانشجویان، رییس مرکز تحقیقات دانشجویی

07کمیته روش های نوین تدریس ، آموزش مجازی و تکنولوژی آموزشی

هدف این کمیته بهره گیری مناسب از آخرین فنآوریها و اطلاعات تکنولوژی آموزشی و ترویج آن در بین اساتید و دانشجویان دانشکده است. همچنین این کمیته در نظر دارد با راه اندازی و فعال سازی آموزش مجازی نقش موثری را در کاهش هزینه ها ، جلو گیری از اتلاف وقت و صرفه جویی در منابع انرژی داشته باشد.

وظایف کمیته روش های نوین تدریس، آموزش مجازی و تکنولوژی آموزشی

    بررسی فیلد کاری آموزش مجازی در وضعیت موجود

  تدوین دستورالعمل های اجرایی آموزش مجازی و تصویب آن در مراجع ذیصلاح

  تشکیل کارگاههای آموزش مجازی و تکنولوژی آموزشی با هماهنگی کمیته آموزش مداوم

    عملیاتی نمودن برنامه های آموزش مجازی

 گردآوری و ترجمه کتب و مقالات معتبر در زمینه آموزش پرستاری و مامایی

  ارائه گزارش عملکرد در موعد های مقرر برابر جدول زمان بندی شده

دبیرکمیته : فرانک جبارزاده

اعضاء کمیته روش های نوین تدریس ، آموزش  مجازی و تکنولوژی آموزشی:

دبیر کمیته، دکتر محیط، دکتر سوسن ولیزاده ،رئیس آموزش ، دانشجویان علاقمند دوره تحصیلات تکمیلی، مسئولین اتاقهای پراتیک ، دکتر مژگان بهشید

 

08کمیته تهیه شناسنامه و آمار

هدف این کمیته گردآوری داده های منسجم و معتبر از تمامی کمیته های 9 گانه دفتر توسعه و ارائه سالانه آن به مسئولین دانشکده و کمیته های مربوطه است.

وظایف کمیته تهیه شناسنامه و آمار

   جمع آوری شناسنامه اعضاء هیئت علمی و بروز ساختن آن بصورت سالانه

   تدوین شناسنامه گروههای آموزشی با استفاده از شناسنامه های اعضاء هیئت علمی و اخذ اطلاعات از مدیران گروههای آموزشی

  تدوین شناسنامه دانشکده با استفاده از شناسنامه های گروههای آموزشی و اخذ  اطلاعات از مدیریت دانشکده

   تهیه آمار های سالانه با استفاده از اطلاعات در دسترس و ارائه آن به واحدهای ذیربط

    ارائه گزارش عملکرد در موعد های مقرر برابر جدول زمان بندی شده

دبیرکمیته : فهیمه صحتی

اعضاء کمیته: روسای واحدها ( معاونین و مدیران گروهها، آموزش ، کتابخانه، IT ، اتاقهای پراتیک، اموراداری، حسابداری)

09کمیته برگزاری و تحلیل امتحانات

هدف این کمیته برگزاری امتحانات (نظری ، عملی و بالینی ) و تلاش برای تضمین سلامت آنهاست.

وظایف کمیته برگزاری و تحلیل امتحانات

 تشکیل تیم امتحانات در شروع سال تحصیلی

 ارائه خدمات مشاوره در مورد روشهای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

 راه اندازی کارگاههای آموزشی ارزشیابی با همکاری کمیته آموزش مداوم

تعیین الگوی برگزاری امتحانات

استخراج نتایج و تحلیل آنها و ارائه آنها به مسئولین اساتید مربوطه

سنجش نظرات و میزان رضایتمندی اساتید و دانشجویان در مورد برگزاری و تحلیل امتحانات

 ارائه گزارش عملکرد در موعد های مقرر برابر جدول زمان بندی شده

دبیر کمیته: رئیس آموزش

اعضاء کمیته : معاون آموزشی ، رئیس آموزش ، نمایندگان مدیران گروهها، کارشناسان آموزش و دفتر توسعه ،

 

 

نوشته شده در   چهارشنبه هیجدهم اسفند 1389  ساعت  15:09   توسط   مهدی ابراهیم پور
ویرایش شده در شنبه هشتم مرداد 1390 توسط مهدی ابراهیم پور
نام :  
نام خانوادگی :  
ایمیل :
refresh captcha
 
نظر خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید