فراخوان پذیرش
فراخوان دانشگاه درخصوص پذیرش دانشجوی دکترای پژوهشی
دانشگاه علوم پزشکی تبريز در نظر دارد در راستای تربيت نيروی انسانی متخصص آشنا به روش های پيشرفته تحقيق و مبانی پژوهش در زمينه های خاص، نسبت به پذيرش دانشجو در دوره های دکتری پژوهشی با ثبت نام و انجام مصاحبه ...
دانشگاه علوم پزشکی تبريز در نظر دارد در راستای تربيت نيروی انسانی متخصص آشنا به روش های پيشرفته تحقيق و مبانی پژوهش در زمينه های خاص، نسبت به پذيرش دانشجو در دوره های دکتری پژوهشی با ثبت نام و انجام مصاحبه، اقدام به عمل آورد.
شرايط عمومي و اختصاصي ورود داوطلب به دوره:
1. داشتن شرايط عمومي ورود به آموزش عالي
2. داوطلبان در بدو ثبت نام موظف به سپردن تعهد رسمي به دانشگاه مي باشند.
3. نداشتن منع قانوني ادامه تحصيل از لحاظ خدمت نظام وظيفه عمومي براي داوطلبان مرد
4. داشتن دانشنامه دکتري عمومي (پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي) دكتري حرفه اي دامپزشكي، دكتراي حرفه اي علوم آزمايشگاهي و كارشناسي ارشد (اشاره شده در جدول شماره 1 اين فراخوان) از يكي از دانشگاه هاي داخل يا خارج كشور كه حسب مورد تائيد وزارتين بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و علوم تحقيقات و فناوري رسيده باشد.
تبصره 1: داوطلبان داراي مدارك تحصيلي بالاتر [دكتري تخصصي (PhD)، تخصصي باليني (دستياري) و فوق تخصصي و فلوشيپ] در صورت پذيرفته شدن در دوره ملزم به پرداخت هزينه هاي تحصيل خود براساس تعرفه شعب بين الملل دانشگاههاي وابسته به وزارت بهاشت مي باشند.
تبصره 2: دارندگان مدارك معادل كارشناسي ارشد مجاز به شركت در اين دوره نمي باشند.
5. داشتن حداقل دو مقاله تحقيقي اصيل منتشر شده در مجلات معتبر نمايه شده بين المللي Pub Med)يا (ISI بعنوان نويسنده اول يا مسئول که حتماً تأییدیه Index آن را از پایگاه Pub Med يا ISI دریافت نموده و ضمیمه مقاله فرمائید.
تبصره: از ارسال بيش از دو مقاله ذكر شده در بند 5 و هر گونه مدارك غير از مدارك ذكر شده خودداري فرمائيد. و مدارک اضافی همانند تألیف ترجمه مقالات اضافی را لطفاً در روز مصاحبه به هیئت مصاحبه گر ارائه فرمائید. چنانچه داراي دو مقاله فوق الذكر نباشيد مدارك شما مورد بررسي قرار نخواهد گرفت.
6. عدم اشتغال به تحصيل همزمان در دوره هاي دكتري تخصصي (PhD)، تخصصي باليني (دستياري) و يا بالاتر در كليه مؤسسات آموزشي و تحقيقاتي كشور با ارائه برگه تعهد.
7. تحصيل در مقطع دكتري تخصصي پژوهشي تمام وقت مي باشد. بنابراين هر گونه اشتغالي براي دانشجو ممنوع است. جهت عدم اشتغال ارائه تعهد الزامي است.
8. همكاران محترم دانشگاهي يا ساير شاغلين ديگر هنگام ارائه مدارك مي بايست رضايت محل اشتغال خود مبني بر "ادامه تحصيل نامبرده از نظر اين مؤسسه در هر گرايشي بلامانع است" را ارائه فرمايند و در صورت قبولي از روز اول به صورت تمام وقت در اختيار مركز تحقيقاتي مورد نظر خواهند بود. بنابراين ارائه مرخصي بدون حقوق يا ماموريت آموزشي براي كاركنان پيماني و رسمي و فسخ قرارداد براي كاركنان قراردادي از روز اول شروع به تحصيل الزامي مي باشد.
9. موفقيت در آزمون زبان انگليسي مطابق با مصوبات شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشكي
- TOEFL حداقل نمره 480
- MCHE (MSRT) حداقل نمره 50
- MELAB حداقل نمره 70
- IELTS حداقل نمره 5
تبصره ثبت نام بصورت مشروط غير قابل قبول است.
10. موفقيت در مصاحبه ورودي مؤسسه براي تمام داوطلبين الزامي است.
11. داوطلبين بورس مؤسسات خصوصي:
به منظور تحقق ارتباط دانشگاه و صنعت و تقويت بنيه علمي صنعت خصوصي در جهت دستيابي به اهداف سند چشم انداز جمهوري اسلامي در برنامه پنجم توسعه مراكز مجري دوره هاي تخصصي پژوهشي مي توانند از بين داوطلبان مؤسسات خصوصي، مطابق مفاد آئين نامه دكتري تخصصي پژوهشي، دانشجو بپذيرند منوط به اينكه بصورت بورس مؤسسات خصوصي پذيرش مي شوند و اين دسته از داوطلبان بايد داراي شرايط ورود به دوره بوده و عناوين پايان نامه پذيرفته شدگان بورس مؤسسات خصوصي بايد منطبق با نيازهاي مؤسسه سفارش دهنده و در جهت حل معضلات و نيازهاي سلامت و مورد تائيد استاد راهنما باشد. مراتب در قرارداد اوليه درج مي شود. بورسيه هاي مؤسسات خصوصي مشمول ماده 6 آئين نامه دوره دكتري تخصصي پژوهشي ملزم به پرداخت هزينه براساس قرارداد مابين دستگاه اعزام كننده و مؤسسه مجري ميباشند.
12. دانشجو در هنگام ثبت نام طبق مقررات مؤظف به سپردن تعهد رسمي به مؤسسه مي باشد كه در صورت انصراف و يا به اتمام نرساندن دوره در مدت مجاز تحصيل، متعهد به پرداخت غرامت به مؤسسه مي شود.
جهت مشاهده اطلاعات تکمیلی از جمله جدول گرایش و مدارک مورد نیاز، مراحل ثبت نام و جدول زمانبندی درخصوص ثبت نام و انجام مصاحبه و پذیرش دانشجو، اینجا را کلیک نمائید.
جهت مشاهده اطلاعات تکمیلی از جمله جدول گرایش و مدارک مورد نیاز، مراحل ثبت نام و جدول زمانبندی درخصوص ثبت نام و انجام مصاحبه و پذیرش دانشجو، اینجا را کلیک نمائید.



